Welkom bij de veelgestelde vragen over MijnNOB – jouw persoonlijke online omgeving binnen de Nederlandse Onderwatersport Bond. Of je nu sportduiker, instructeur, official of onderwaterhockeyer bent: via MijnNOB regel je snel en eenvoudig al je zaken rondom lidmaatschap, opleidingen, brevetten en meer.
We snappen dat je soms even moet zoeken waar je wat kunt vinden. Daarom hebben we hieronder de meest gestelde vragen én antwoorden overzichtelijk voor je op een rij gezet. Kun je het antwoord op jouw vraag niet vinden? Neem dan gerust contact op met de NOB-helpdesk. We helpen je graag verder – boven én onder water!
-
1.Account & inloggen1.
- Hoe maak ik een account aan op MijnNOB?
Als je lid bent bij een NOB-vereniging, dan kun je je registreren op MijnNOB. Kies op de inlogpagina voor de Registratie knop en volg het proces verder vanaf daar. Je hebt je relatienummer (heb je ontvangen per mail) en je geboortedatum hierbij nodig.
- Ik kan niet inloggen op MijnNOB, wat moet ik doen?
Weet je zeker dat je een MijnNOB account hebt? Zo niet, check vraag 1 bij deze FAQ. Zo ja, neem contact op met het bondsbureau via info@onderwatersport.org.
- Hoe herstel ik mijn wachtwoord?
Klik in de menubalk op MijnNOB en kies voor “Account”. Je kunt daar je wachtwoord wijzigen. Je hebt ook de mogelijkheid op deze pagina om je profielfoto aan te passen en de 2-wegverificatie aan te passen.
- Hoe wijzig ik mijn e-mailadres of andere inloggegevens?
Zie het antwoord bij vraag 3. Wil je het mailadres dat bij de NOB bekend is wijzigen? Kies dan voor MijnNOB -> Gegevens. Daar kun je de gegevens wijzigen direct in de NOB-administratie.
- Mijn account lijkt niet gekoppeld aan mijn vereniging – hoe los ik dit op?
Dit moet het bondsbureau voor jou oplossen. Stuur je ons een mailtje via info@onderwatersport.org?
- Hoe maak ik een account aan op MijnNOB?
-
2.Evenementen & activiteiten2.
- Hoe schrijf ik me in voor een evenement, training of workshop?
Openbare activiteiten, voor leden en niet leden, kun je terugvinden op de “Inschrijven” pagina. Daar vind je de actuele kalender. Mocht een activiteit helaas geen plek meer hebben en wil je toch jezelf op een reservelijst zetten, mail ons dan!
- Hoe meld ik me af voor een activiteit waarvoor ik me heb ingeschreven?
Je hebt een bevestigingsmail gekregen van jou inschrijving. Daarin staan de contactgegevens van de bureaumedewerker die de activiteit organiseert. Je kunt deze persoon jouw afmelding toesturen.
- Hoe schrijf ik me in voor een evenement, training of workshop?
-
3.Technische & overige vragen3.
- Waarom werkt MijnNOB niet goed op mijn telefoon of tablet?
Als de weergave op jouw telefoon of tablet niet juist is, dan kan dat te maken hebben met een verouderde versie van de internetbrowser. Zorg ervoor dat je altijd een actuele versie hebt geïnstalleerd, dat is ook een stuk veiliger. Updaten doe je via de Google of Apple Store.
- Is er ook een app beschikbaar voor MijnNOB?
Helaas; de MijnNOB omgeving is (nog) niet als app beschikbaar.
- Hoe geef ik een wijziging of fout door aan de NOB?
Stuur je ons een berichtje via info@onderwatersport.org?
- Hoe zit het met de verwerking van mijn persoonsgegevens (AVG)?
Check hiervoor onze privacyverklaring. Onderaan de site, in de zwarte balk, vind je daarvoor de juiste link.
- Waarom werkt MijnNOB niet goed op mijn telefoon of tablet?